برنامه نویسی وب

بسم الله الرّحمن الرّحیم

شروع

سه شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴ ب.ظ

همه چیز از یک روز در مدرسه شروع شد...

زنگ تفریح بود توی اتاق کامپیوتر دبیرستان با هزار زحمت یک برنامه ی Windows Forms Application آماده کرده بودیم که از طریق سوکت در دات نت به سرور وصل می شد (تازه سرورش هم کلی دردسر داشت!) بعد یک فرمان را می فرستاد و  نتیجه را دریافت می کرد تازه بعضی وقت ها هم همین طوری ارور Exception:Object reference not set to an instance of an object پیش میامد!

یک دفعه یکی از بچه های اهل کامپیوتر (مهدی رفعت جاه) بزرگتر (دو سال از ما بزرگ تر بود کنکوری 92) گفت این چه کاریه؟! برید از IIS و Asp.net استفاده کنید من هم توی دلم گفتم "وای یک زبان برنامه نویسی جدید!" ولی اشتباه می کردم خیلی ساده تر از چیزی بود که فکر می کردم.

بعد سعی کردم قانعش کنم ما سراغ یک پلتفرم جدید نمی رویم امّا او مصر بود و همان جا توی یکی از کامپیوتر ها Visual Studio را باز کرد و زد Create new website همان وقت نشانم داد و کمی توضیح داد و من هم همان جا فهمیدم که این هیچ کدوم از دردسر های برنامه نویسی شبکه را نداره اصلاً Handshake ها را نمی نویسیم و ...

گفتم "آقا ما رفتیم تو کارش"! و شروع شد...

با یک asp.net webforms vb شروع شد و ادامه پیدا کرد رسید به جاهای مختلفی و هنوز هم ادامه دارد...


جا دارد این جا از آقای مهدی رفعت جاه تشکّر کنم و همین طور از آقای علی عسگری که همراهی های ایشان تأثیر زیادی در ادامه ی مسیر داشت. ما دو نفری وارد این مسیر شدیم ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۰
محمد حقیقت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی